Uudised      Vastuvõtt      Lapsevanemale      Kontakt      
Spordisuuna kehaliste katsete sisu

   1. Süstikjooksu test Süstikjooksu testiga mõõdetakse osavust ja kiirust. Selleks starditakse püstilähtest ja läbitakse 4x10 meetrit klotsijooksuga (püstilähte vastavalt kogemusele ja osavusele). Testi sooritus: põrandale tõmmatakse kaks 10 m vahega rööpjoont. Stardijoone vastas oleva joone taga on kaks klotsi, mida testitav toob ükshaaval stardijoone taha. Klots tuleb maha asetada, selle viskamine pole lubatud. Tulemuse mõõtmine: soorituseks kulunud aeg sekundites ja kümnendiksekundites. Aeg märgitakse hetkest, mil teine klots maha pannakse. 2. Paigalt kaugushüppe test Paigalt kaugushüppe testiga mõõdetakse jalgade kiiruslikku jõudu. Püstiasendist, jalad paralleelselt, varbad äratõukejoone taga, hüpatakse paigalt kaugust Testi sooritus: äratõuge peab olema tasaselt pinnalt (kõrgemat äärt, kust saaks varvastega ära tõugata, ei tohi olla). Maandumiskohal võib olla suurem võimlemismatt, mis ei tohi kohalt libiseda.Tulemuse mõõtmine: mõõdetakse meetrites, kaks kohta pärast koma. Kirja läheb kahe soorituse parem näit. 3. Ülakeha tõstmise test Ülakeha tõstmise testiga mõõdetakse kere- ja seljalihaste jõudu ning vastupidavust.. Lähteasend: selililamang, käed sõrmseongus kuklal, käsivarred surutud vastu kõrvu, jalad põlvest kõverdatud täisnurga all, abistaja hoiab jalapöiad vastu põrandat. Testi sooritus: test tehakse õhukesel matil. Õpilane tõstab ülakeha nii, et küünarnukid puudutavad vastu põlvi. Selili asendis peavad kuklal olevad sõrmed puudutama põrandat. Ülakeha tuleb tõsta ja langetada nii kiiresti kui võimalik. Tulemuse mõõtmine: loetakse 30 sekundi jooksul tehtud ülakeha tõstmised. 4. Käte toenglamangus kõverdamise test  Algasend – toenglamang (õlgadest kandadeni sirge), käed vertikaalselt, õlgadest veidi laiemalt, pihud otse või kergelt sisse suunatud, jalad veidi harkis (soovi korral). Vaade ette. Harjutuse sooritamine – käsi tuleb kõverdada nii madalale, et õlavars on paralleelselt maaga, keha on üks üksus ja liigub alla ja üles korraga. Üles lükates peavad käed sirgeks minema. Puhata võib ühe käe toetusega. Aega on 1 minut, selle jooksul loetakse maksimaalne arv korrektse sooritusega kätekõverdamisi. Kätekõverdust ei loeta, kui: - õlavars ei ole paralleelselt maaga - keha asend pole õige nii algasendis kui harjutuse sooritamisel - käed ei lähe üles lükates sirgeks - käte asend pole korrektne (on liiga ees, taga, kõrval) Kätekõverdamine loetakse lõppenuks, kui sooritaja: - toetab harjutuses mitteosaleva kehaosa maha - tõuseb püsti - lõpetab tegevuse enne 1 min 5. Jänniviske test Poisid: topispall 5kgTüdrukud: topispall 3kg Ette jänn (vise eest alt üles ette) Lähteasend: seista näoga viskesektori poole jalad paralleelses harkseisus veidi laiemalt õlavööst, varbad lähtejoone taga; pall tõsta eelhooks üles (või alustada käed all) poolkükki laskudes viia pall ette alla jalgade vahele koos jalgade sirutusega tõsta käed alt ette ülesse ja visata pall eemale (diagonaalselt) koos järel hüppega NB! Järelhüppega võib ületada lähtejoont! Taha jänn (eest alt üles selja taha) Lähteasend: seista seljaga viskesektori poole jalad paralleelses harkseisus veidi laiemalt õlavööst, kannad lähtejoone taga pall tõsta eelhooks üles (või hoida enda ees all) poolkükki laskudes viia pall ette alla jalgade vahele koos jalgade sirutuse ja järelhüppega kallutada keha taha, samaaegselt viia käed ülesse koos palli selja taha viskega sirgetelt kätelt Kirja läheb 2 soorituse parem tulemus NB! Järelhüppega võib ületada lähtejoont!     1. Süstikjooksu test Süstikjooksu testiga mõõdetakse osavust ja kiirust. Selleks starditakse püstilähtest ja läbitakse 4x10 meetrit klotsijooksuga (püstilähte vastavalt kogemusele ja osavusele). Testi sooritus: põrandale tõmmatakse kaks 10 m vahega rööpjoont. Stardijoone vastas oleva joone taga on kaks klotsi, mida testitav toob ükshaaval stardijoone taha. Klots tuleb maha asetada, selle viskamine pole lubatud. Tulemuse mõõtmine: soorituseks kulunud aeg sekundites ja kümnendiksekundites. Aeg märgitakse hetkest, mil teine klots maha pannakse. 2. Paigalt kaugushüppe test Paigalt kaugushüppe testiga mõõdetakse jalgade kiiruslikku jõudu. Püstiasendist, jalad paralleelselt, varbad äratõukejoone taga, hüpatakse paigalt kaugust Testi sooritus: äratõuge peab olema tasaselt pinnalt (kõrgemat äärt, kust saaks varvastega ära tõugata, ei tohi olla). Maandumiskohal võib olla suurem võimlemismatt, mis ei tohi kohalt libiseda.Tulemuse mõõtmine: mõõdetakse meetrites, kaks kohta pärast koma. Kirja läheb kahe soorituse parem näit. 3. Ülakeha tõstmise test Ülakeha tõstmise testiga mõõdetakse kere- ja seljalihaste jõudu ning vastupidavust.. Lähteasend: selililamang, käed sõrmseongus kuklal, käsivarred surutud vastu kõrvu, jalad põlvest kõverdatud täisnurga all, abistaja hoiab jalapöiad vastu põrandat. Testi sooritus: test tehakse õhukesel matil. Õpilane tõstab ülakeha nii, et küünarnukid puudutavad vastu põlvi. Selili asendis peavad kuklal olevad sõrmed puudutama põrandat. Ülakeha tuleb tõsta ja langetada nii kiiresti kui võimalik. Tulemuse mõõtmine: loetakse 30 sekundi jooksul tehtud ülakeha tõstmised. 4. Käte toenglamangus kõverdamise test  Algasend – toenglamang (õlgadest kandadeni sirge), käed vertikaalselt, õlgadest veidi laiemalt, pihud otse võ Eventually I found it! Probably they are best of the best, that is why I think, that you should take look of best hosting web and see what they really offer
Spordisuuna kehaliste katsete sisu
Spordisuuna kehaliste katsete sisu
Eventually I found it! Probably they are best of the best, that is why I think, that you should take look of best hosting web and see what they really offer While searching for in depth information about what is the best web hosting and did not find it anywhere, finally I saw one remarkable page, which had great articles. They are competent and concerned about web hosting top in the page araweb.co.uk for best web hosting therefore I use allways their services when I need web top hosting systems after reading this article, I know much better best website hosting and may suggest ideas about the best website hosting even to my friends. sites for further website hosting companies reading are here. While you look for best web hosting website, you may want also to read this page on this site arawebsitedesign.com which offers good web site hosting articles and reviews for everyone who need pick top web hosting providers. Sisukate kodulehekülgede optimeerimine otsingute jaoks tähendab sisulises mõttes sama mis on veebilehe otsingumootoritele optimeerimine kodulehe tekstide tähenduses ja veebilehekülgede optimeerimine on ühe korralikult disainitud ja oskuslikult läbi viidud kodulehe valmistamise projekti kohta, mille käigus on kodulehe tegemine ja veebilehe loomine struktuuri poolest korralikult läbi mõeldud ja ühe hea veebilehekülje tegemise ettevõtmise juures on nii disain kui ka veebilehe koodi programmeerimine samavõrd tähtsad, ilma milleta kodulehe valmistamine kuidagi läbi ei saa ja seepärast on veebilehe valmistamine kujunenud algajate jaoks alati keerukamas kui esmapilgul arvata võis.
Spordisuuna kehaliste katsete sisu Spordisuuna kehaliste katsete sisu

Spordisuuna kehaliste katsete sisu

 

 


1. Süstikjooksu test

 

Süstikjooksu testiga mõõdetakse osavust ja kiirust. Selleks starditakse püstilähtest ja läbitakse 4x10 meetrit klotsijooksuga (püstilähte vastavalt kogemusele ja osavusele).
Testi sooritus: põrandale tõmmatakse kaks 10 m vahega rööpjoont. Stardijoone vastas oleva joone taga on kaks klotsi, mida testitav toob ükshaaval stardijoone taha. Klots tuleb maha asetada, selle viskamine pole lubatud.
Tulemuse mõõtmine: soorituseks kulunud aeg sekundites ja kümnendiksekundites. Aeg märgitakse hetkest, mil teine klots maha pannakse.


2. Paigalt kaugushüppe test

 

Paigalt kaugushüppe testiga mõõdetakse jalgade kiiruslikku jõudu.
Püstiasendist, jalad paralleelselt, varbad äratõukejoone taga, hüpatakse paigalt kaugust
Testi sooritus: äratõuge peab olema tasaselt pinnalt (kõrgemat äärt, kust saaks varvastega ära tõugata, ei tohi olla). Maandumiskohal võib olla suurem võimlemismatt, mis ei tohi kohalt libiseda.Tulemuse mõõtmine: mõõdetakse meetrites, kaks kohta pärast koma. Kirja läheb kahe soorituse parem näit.


3. Ülakeha tõstmise test

 

Ülakeha tõstmise testiga mõõdetakse kere- ja seljalihaste jõudu ning vastupidavust.. Lähteasend: selililamang, käed sõrmseongus kuklal, käsivarred surutud vastu kõrvu, jalad põlvest kõverdatud täisnurga all, abistaja hoiab jalapöiad vastu põrandat.
Testi sooritus: test tehakse õhukesel matil. Õpilane tõstab ülakeha nii, et küünarnukid puudutavad vastu põlvi. Selili asendis peavad kuklal olevad sõrmed puudutama põrandat. Ülakeha tuleb tõsta ja langetada nii kiiresti kui võimalik.
Tulemuse mõõtmine: loetakse 30 sekundi jooksul tehtud ülakeha tõstmised.


4. Käte toenglamangus kõverdamise test

 

Algasend – toenglamang (õlgadest kandadeni sirge), käed vertikaalselt, õlgadest veidi laiemalt, pihud otse või kergelt sisse suunatud, jalad veidi harkis (soovi korral). Vaade ette.
Harjutuse sooritamine – käsi tuleb kõverdada nii madalale, et õlavars on paralleelselt maaga, keha on üks üksus ja liigub alla ja üles korraga. Üles lükates peavad käed sirgeks minema. Puhata võib ühe käe toetusega. Aega on 1 minut, selle jooksul loetakse maksimaalne arv korrektse sooritusega kätekõverdamisi.
Kätekõverdust ei loeta, kui:
- õlavars ei ole paralleelselt maaga
- keha asend pole õige nii algasendis kui harjutuse sooritamisel
- käed ei lähe üles lükates sirgeks
- käte asend pole korrektne (on liiga ees, taga, kõrval)
Kätekõverdamine loetakse lõppenuks, kui sooritaja:
- toetab harjutuses mitteosaleva kehaosa maha
- tõuseb püsti
- lõpetab tegevuse enne 1 min


5. Jänniviske test


Poisid: topispall 5kg

Tüdrukud: topispall 3kg


Ette jänn (vise eest alt üles ette)
Lähteasend: seista näoga viskesektori poole
jalad paralleelses harkseisus veidi laiemalt õlavööst, varbad lähtejoone taga;
pall tõsta eelhooks üles (või alustada käed all)
poolkükki laskudes viia pall ette alla jalgade vahele
koos jalgade sirutusega tõsta käed alt ette ülesse ja visata pall eemale (diagonaalselt) koos järel hüppega
NB! Järelhüppega võib ületada lähtejoont!


Taha jänn (eest alt üles selja taha)
Lähteasend: seista seljaga viskesektori poole
jalad paralleelses harkseisus veidi laiemalt õlavööst, kannad lähtejoone taga
pall tõsta eelhooks üles (või hoida enda ees all)
poolkükki laskudes viia pall ette alla jalgade vahele
koos jalgade sirutuse ja järelhüppega kallutada keha taha, samaaegselt viia käed ülesse koos palli selja taha viskega sirgetelt kätelt Kirja läheb 2 soorituse parem tulemus
NB! Järelhüppega võib ületada lähtejoont!

 

Lähte Ühisgümnaasium, Õpetaja t. 8, Lähte alevik, Tartumaa, 60502, telefon 7334 180, e-mail: